.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
استفتا از رهبر انقلاب درباره کپی کاری پایان نامه های دانشجویی

به دنبال انتشار اخباری مبنی بر کپی پایان نامه های دانشجویی، اخیرا شایعاتی مبنی بر جایز بودن یا مشکل نداشتن کپی کاری بدون اجازه صاحب کار علمی به بهانه هایی مانند استفاده، متعارف شدن، عادی شدن و... منتشر شده و عده ای درصدد توجیه این گونه اقدامات برآمده اند.

به دنبال این شایعات، یکی از کاربران "الف"، وضعیت فقهی مالکیت فکری و رعایت حقوق آثار مولف از جمله در مورد پایان نامه ها را از رهبر انقلاب استفتا» کرد. متن استفتا» و پاسخ دریافتی از دفتر رهبر انقلاب به شرح زیر است:

با سلام

لطفا نظر مبارک اسلام را در خصوص به رسمیت شناختن مالکیت فکری بیان داشته و تبیین فرمایید که آیا افراد مجازند که در کار علمی، فنی، هنری و یا ادبی که در داخل کشور به نام کسی ثبت شده است بدون اذن وی تصرف نمایند و یا آثار دیگران را بدون ذکر ماخذ به نام خود منتشر کنند و بطور مثال پایان نامه خود را از پایان نامه دیگری کپی نمایند.

با احترام

بسمه تعالی

سلام علیکم و رحمه الله و برکاته

بطور کلی در کپی و استفاده و خرید و فروش کتب و مقالات و نرم افزارهای داخلی بنابر احتیاط واجب، رعایت حقوق صاحبان آن، از طریق کسب اجازه لازم است و نسبت به کتب و مقالات و نرم افزارهای خارجی تابع قرارداد بین دولتها می باشد; و در هر صورت اگر بدانید که از کشور یا شرکتی است که استفاده یا کپی برداشتن را اجازه داده اند، به مقدار اجازه داده شده اشکال ندارد.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.084 seconds.